Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Zahradní město
Baršová, Monika ; Pavlun, Martin (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem moderního bydlení v zahradním městě dle současných měřítek a jejich možného přesahu do budoucnosti. Zahradní město je jednou ze součástí nově navržené oblasti jižního centra města Brna dle studie vypracované sdružením Ivan Koleček – Pavel Jura, architekti Lausanne-Brno. Výsledkem mojí práce je návrh dvou bytových domů propojených průběžným parkem . Ten v sobě prolíná funkce bydlení a občanské vybavenosti ve vztahu člověka k místu a samotného místa ve vztahu k okolnímu novému členění zeleně a veřejných či poloveřejných prostorů. Zároveň je zde snaha o stírání vnímání působení vnitřního a venkovního světa a jeho striktní dělení.
ART & ARCHITECTURE - Kulturní stavba v Jižním Centru v Brně (Koncertní a taneční sál "FIESTA")
Korábová, Nikola ; Todorov, Petr (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
V rámci přestavby jižního centra města Brna je územním plánem navrhován liniový park, v jehož závěru je zamýšlena realizace kulturní stavby. Centrum hudby a tance Fiesta je diplomní projekt, který zpracovává téma této kulturní stavby s celoměstským významem. Je navrženo ve formě kompaktní hmoty na eliptickém půdoryse, jehož tvarová a směrová nediferencovanost se tak vyrovnává se složitou pozicí v dané situaci. Stavba s výraznou obloukovou strukturou fasády vytváří jednu z dominant parku, který je součástí návrhu. Vnitřní sál nabízí 970 míst k sezení a jeho jeviště je opatřeno elevací, čímž je zajištěna vysoká flexibilita využití. Dále jsou navrženy foyery a ostatní zázemí pro návštěvníky, veškeré potřebné zázemí pro zaměstnance a zásobování. V podzemí je navrženo 200 parkovacích stání.
Zahradní město
Baršová, Monika ; Pavlun, Martin (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem moderního bydlení v zahradním městě dle současných měřítek a jejich možného přesahu do budoucnosti. Zahradní město je jednou ze součástí nově navržené oblasti jižního centra města Brna dle studie vypracované sdružením Ivan Koleček – Pavel Jura, architekti Lausanne-Brno. Výsledkem mojí práce je návrh dvou bytových domů propojených průběžným parkem . Ten v sobě prolíná funkce bydlení a občanské vybavenosti ve vztahu člověka k místu a samotného místa ve vztahu k okolnímu novému členění zeleně a veřejných či poloveřejných prostorů. Zároveň je zde snaha o stírání vnímání působení vnitřního a venkovního světa a jeho striktní dělení.
ART & ARCHITECTURE - Kulturní stavba v Jižním Centru v Brně (Koncertní a taneční sál "FIESTA")
Korábová, Nikola ; Todorov, Petr (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
V rámci přestavby jižního centra města Brna je územním plánem navrhován liniový park, v jehož závěru je zamýšlena realizace kulturní stavby. Centrum hudby a tance Fiesta je diplomní projekt, který zpracovává téma této kulturní stavby s celoměstským významem. Je navrženo ve formě kompaktní hmoty na eliptickém půdoryse, jehož tvarová a směrová nediferencovanost se tak vyrovnává se složitou pozicí v dané situaci. Stavba s výraznou obloukovou strukturou fasády vytváří jednu z dominant parku, který je součástí návrhu. Vnitřní sál nabízí 970 míst k sezení a jeho jeviště je opatřeno elevací, čímž je zajištěna vysoká flexibilita využití. Dále jsou navrženy foyery a ostatní zázemí pro návštěvníky, veškeré potřebné zázemí pro zaměstnance a zásobování. V podzemí je navrženo 200 parkovacích stání.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.